Företagsanpassad Workshop – grunder i krishantering
Etablering av krishanteringsteam sker normalt i tre steg:
Identifiering och förankring av ett behov av ett krishanteringsteam i verksamheten
Identifiering av lämpliga individer/funktioner och organisation av ett team
Utbildning, träning och vidmakthållande av krishanteringsförmåga i teamet
Utöver detta behöver verksamhetens chefer och ledningsgrupper normalt förbättra sin egen förmåga i krishantering.
Uppdatering av chefer, ledningsgrupper och krishanteringsteam på befintliga krishanteringsprocesser och krishanteringsdokumentation. Dialog kring förändringsbehov. Upprättande av en aktivitetslista innehållande utbildnings- och träningsplan.
Innehåll
Workshopen kommer att gå igenom:
Verksamhetens behov av krishanteringsförmåga
Verksamhetens nuvarande krishanteringsplaner, metoder och verktyg
Aktivitetsplaner inkluderande utbildning och träning
Efter workshopen
Som deltagare kommer du efter workshopen ha:
Höjd krishanteringskompetens inom verksamheten
Insikter, förståelse och basverktyg hos deltagarna att själva tillämpa grunder i krishantering på ett företagsanpassat sätt.
PEAK Academy
Inom PEAK Academy erbjuder våra erfarna konsulter och utbildare kurser inom sina expertområden. Att vi arbetar aktivt som konsulter inom de områden vi även utbildar inom innebär att vi kan erbjuda konkreta exempel och verktyg. Du kan även vara säker på att den som lär ut faktiskt har egen, aktuellt, erfarenhet av det ämnet.
Information
Förkunskaper Inga för deltagare Arbetet kräver förberedelser i form av tillgång till befintlig krishanteringsdokumentation samt en representant för verksamheten under ca 8 timmar.
Målgrupp
Ledningsgrupper Styrelser Chefer Deltagare i krishanteringsteam
Är du intresserad av kursen? Fyll i formuläret till vänster så återkommer vi inom kort. Meddela gärna under övrigt om det är något särskilt datum/tillfälle som avses eller om det gäller fler än en person.